RT Journal Article SR Electronic A1 KALOVÁ, J. A1 OCHKOV, V. F. A1 SOKOLOV, A. V. A1 CHUDOVA, JU .V. T1 STEAM - LITERÁRNĚ-FYZIKÁLNÍ KOMPOZICE JF Journal of Technology and Information Education YR 2016 VO 8 IS 2 SP 161 OP 168 DO 10.5507/jtie.2016.023 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201602-0012.php AB Rostoucí společenské požadavky na kvalitní výuku technických a přírodovědných oborů jsou doprovázeny zvýšeným důrazem na reformy ve výuce těchto předmětů. Současně se zvyšuje zájem o zvýšení atraktivity výuky pro studenty. Odborníci na vzdělávání, učitelé i některé instituce se zabývají moderními směry ve vyučování, označovanými např. známými zkratkami STEM, STEAM či STREAM. Propojení několika oborů v přiměřené odbornosti, náročnosti a kreativitě klade nové požadavky na učitele. V předkládaném příspěvku budeme diskutovat možnost a účelnost společné výuky informatiky, matematiky, fyziky a literatury v rámci jednoho předmětu s pracovním názvem fyzikálně-matematická informatika.