PT - JOURNAL ARTICLE AU - KALOVÁ, J. AU - OCHKOV, V. F. AU - SOKOLOV, A. V. AU - CHUDOVA, JU .V. TI - STEAM - LITERÁRNĚ-FYZIKÁLNÍ KOMPOZICE DP - 2016 Oct 27 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 161--168 VI - 8 IP - 2 AID - 10.5507/jtie.2016.023 IS - 1803537X AB - Rostoucí společenské požadavky na kvalitní výuku technických a přírodovědných oborů jsou doprovázeny zvýšeným důrazem na reformy ve výuce těchto předmětů. Současně se zvyšuje zájem o zvýšení atraktivity výuky pro studenty. Odborníci na vzdělávání, učitelé i některé instituce se zabývají moderními směry ve vyučování, označovanými např. známými zkratkami STEM, STEAM či STREAM. Propojení několika oborů v přiměřené odbornosti, náročnosti a kreativitě klade nové požadavky na učitele. V předkládaném příspěvku budeme diskutovat možnost a účelnost společné výuky informatiky, matematiky, fyziky a literatury v rámci jednoho předmětu s pracovním názvem fyzikálně-matematická informatika.