PT Journal AU POLASEK, V SEDLACEK, L TI PROSTREDI DYNAMICKE GEOMETRIE JAKO KOGNITIVNI NASTROJ V MATEMATICKEM VZDELAVANI SO Journal of Technology and Information Education PY 2015 BP 45 EP 54 VL 7 IS 2 DI 10.5507/jtie.2015.017 DE kognitivni technologie; dynamicka a interaktivni geometrie; GeoGebra; experiment; hypoteza; verifikace; dukaz AB V prispevku se zabyvame jednou z moznosti vyuziti programu dynamicke a interaktivni geometrie ve vyuce matematiky na nasich skolach. Nabizime zde jejich strucnou charakteristiku a popisujeme jejich zacleneni mezi pocitacove kognitivni technologie. Vetsi pozornost venujeme programu GeoGebra s cilem ukazat jeho konkretni vyuziti jako poznavaciho nastroje. Popisujeme vyznam a roli programu dynamicke geometrie pri objevovani novych poznatku experimentovanim a manipulaci s interaktivni konstrukci. Jednotlive faze tohoto procesu obecne definujeme a nasledne ilustrujeme na konkretnim prikladu. ER