PT Journal AU DOSTAL, J TI BADATELSKY ORIENTOVANA VYUKA A KOMPETENCE UCITELE K JEJI REALIZACI SO Journal of Technology and Information Education PY 2015 BP 7 EP 34 VL 7 IS 1 DI 10.5507/jtie.2015.001 DE badatelsky orientovana vyuka; kompetence; ucitel; vzdelavani AB Clanek se zabyva vyzkumem ucitelskych kompetenci vazanych k realizaci badatelsky orientovane vyuky. Nahlizi na kompetence jako na nezbytnou soucast ucitelske vybavy, pricemz zasazuje toto tema do kontextu praci dalsich autoru. Poskytuje prehled o aktualnim stavu resene problematiky a prezentuje dilci vysledky realizovanych vyzkumnych setreni, ktere se staly podkladem pro realizaci rozsahlejsiho vyzkumu, ktery je v tomto clanku prezentovan. Vyzkumne setreni si kladlo za cil vhodnymi postupy urcit, ktere kompetence ucitele jsou pro realizaci badatelsky orientovane vyuky klicove, zakladni a prahove, coz se stalo podkladem pro tvorbu kompetencniho modelu. ER