RT Journal Article SR Electronic A1 LESSNER, Daniel T1 VÝUKA EFEKTIVITY ALGORITMŮ NA GYMNÁZIÍCH JF Journal of Technology and Information Education YR 2013 VO 5 IS 1 SP 12 OP 20 DO 10.5507/jtie.2013.002 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201301-0002.php AB Příspěvek uvádí dílčí výsledky experimentální výuky informatiky na gymnáziích. Výuka informatiky na gymnáziích se zaměřuje především na uživatelské dovednosti a pomíjí vědní stránku informatiky. Přitom z hlediska cílů gymnaziálního vzdělávání se informatika jeví jako slibná oblast, především v souvislosti s klíčovou kompetencí k řešení problémů. Náš výzkum vychází z představy výuky informatiky jako vědecké disciplíny vedle ostatních tradičních vědních předmětů, jako jsou fyzika nebo biologie. Sestavili jsme odpovídající program výuky a otestovali ho na skupině žáků jednoho pražského gymnázia. V tomto příspěvku uvádíme podrobnější popis modulu zaměřeného na problematiku efektivity a výsledky jeho výuky. Ukazuje se, že při vhodném nastavení vzdělávacích cílů je možné i toto poměrně abstraktní a náročné téma do gymnaziální výuky úspěšně zařadit.