Journal of Technology and Information Education 2011, 3(3):25-29 | DOI: 10.5507/jtie.2011.037
REFLECTION OF SELF-ASSESSMENT IN TECHNICAL EDUCATION AT THE CZECH PRIMARY SCHOOLS
- Katedra primárního vzdělávání, Pedagogická fakulta UP, Olomouc, ČR
The paper presents the part of outputs, which were made by behavioral method – analysis of educational process in technical education at primary schools. We focused on methods of pupil´s assessment in the content from transformation the passive acceptation of teacher´s assessment the pupil´s outputs to the active cooperation in assessment process and the final part is self-assessment by pupil.
Keywords: self-assessment, primary school, technical education, analysis of educational process
Published: December 1, 2011 Show citation
References
- Bajtoš, J., Pavelka, J. Základy didaktiky technickej výchovy. Prešov: FHPS, 1999. ISBN 80-88722-46-2.
- Bárková, H. (1983) Didaktické aspekty interakce učitel-žák na základní škole. Ostrava: PdF.
- Bellack, A. A., et al. (1966) The Language of the Classroom. New York: Teachers College Press.
- Bílá kniha : Národní program rozvoje vzdělávání v České Republice. (2001) Praha: Tauris.
- Blaško, M. (2013) Kvalita v systéme modernej výučby. Košice: KIP TU. Dostupné z: http://web.tuke.sk/kip/main.php?om=1300&res=low&menu=1310
- Blatný, M. (2010) Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada.
- Helus, Z. (2007) Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada Publishing.
- Kolář, Z., Šikulová, R. (2009) Hodnocení žáků. Praha: Grada.
- Pre-school and Primary Education in the European Union. (1994) Brussels: EURYDICE European Unit.
- Tollingerová, D. (1971) Bellackova metoda mikroanalýzy a její formální zápis. Psychológia a patopsychológia dieťaťa.
- Vilánek, J. (2007) L. S. Vygotskij, A. N. Leont'jev, P. J. Gal'perin, N. F. Talyzinová.