Journal of Technology and Information Education 2010, 2(1):19-23 | DOI: 10.5507/jtie.2010.003

E-LEARNING A JEHO UPLATNĚNÍ NA PdF UP OLOMOUC

Milan KLEMENT, Jiří DOSTÁL
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám. č. 5, 771 40, Olomouc, ČR

Předložený článek představuje některé aspekty použití e-Learningu v rámci kombinovaných forem studia na Pedagogické fakultě UP Olomouc. Popisuje dlouhodobý vývoj v této oblasti a ukazuje, jaký zásadní vliv může mít e-Learning při zvyšování efektivnosti výukového procesu. Jednotlivé výstupy jsou výsledkem dlouhodobého sběru dat a jejich statistického vyhodnocení, kdy hlavní použitou metodou byla analýzy dat získaných z ekonomických, studijních a řídících informačních systémů UP Olomouc. Zvyšování efektivnosti výukového procesu, se zachováním vysoké kvality poskytovaného vzdělání, je v době zásadních změn ve financování veřejných vysokých škol, zvláště důležité.

Klíčová slova: distanční vzdělávání, prezenční studium, kombinované studium, e-learning, LMS

Zveřejněno: 1. duben 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KLEMENT, M., & DOSTÁL, J. (2010). E-LEARNING A JEHO UPLATNĚNÍ NA PdF UP OLOMOUC. Journal of Technology and Information Education2(1), 19-23. doi: 10.5507/jtie.2010.003
Stáhnout citaci

Reference

  1. Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání [on-line]. 19. 6. 1999. [cit. 1. 3. 2010]. Dostupné na World Wide Web <http://www.bologna.msmt.cz/files/DeklaraceBologna.pdf>.
  2. Komuniké Konference ministrů odpovědných za vysoké školství [on-line]. 19. 9. 2003. [cit. 1. 3. 2010]. Dostupné na World Wide Web < http://www.bologna.msmt.cz/files/KomunikeBerl in.pdf>.
  3. Pravidla pro poskytování příspěvků a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů - pro rok 2006 [online]. 24. 2. 2006. [cit. 1. 3. 2010]. Dostupné na World Wide Web <http://aplikace.msmt.cz/vysokeskoly/financovaniVS/Pravidla_2006_pro_VVS_Vestnik.htm>.
  4. VINŠ, V. a kol. Akreditace jednotlivých forem studia studijních programů vysokých škol [on-line]. 19. 6. 2000. [cit. 1. 4. 2010]. Dostupné na World Wide Web <http://www.csvs.cz/konference/lisalova_cd/Sbornik%20anotaci/Vins.pdf>.
  5. KLEMENT, M., ŠTENCL, J. Směrnice děkanky 1S/2008 - Použití distančních forem výuky v rámci PdF UP [on-line]. 28. 2. 2008. [cit. 1. 4. 2010]. Dostupné na World Wide Web <http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/prov-normy-dekana/1S2008.doc>.
  6. KLEMENT, M., ŠTENCL, J. Směrnice děkanky 2S/2008 - Realizace distančních forem výuky na PdF UP [on-line]. 28. 2. 2008. [cit. 1. 4. 2010]. Dostupné na World Wide Web <http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/prov-normy-dekana/2S2008.doc>.
  7. EGER, L., DVOŘÁKOVÁ, E. Centrum celoživotního vzdělávání. 1. vyd., Ostrava: Regionální centrum celoživotního vzdělávání VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2003. 70 s. ISBN 80-248-0505-7. Dostupné na World Wide Web <http://rccv.vsb.cz/docs/centrum_celozivotniho_vzdelavani.doc>.
  8. PRŮCHA, J, WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha, Portál 2001. 328 s. ISBN 80-7178-252-1.
  9. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online]. 1995, 15. 11. 2008 [cit. 1. 4. 2010]. Dostupné na World Wide Web: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Learning_Management_System>.
  10. LMS Unifor Live! - základní informace. [online], [cit. 1. 4. 2010]. Dostupné na World Wide Web: <http://www.lmsunifor.com/index.php/lmsunifor-live/zakladni-informace>.
  11. Pravidla pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy - pro rok 2010 [on-line]. 10. 2. 2010. [cit. 7. 4. 2010]. Dostupné na World Wide Web < http://www.msmt.cz/uploads/soubory/vysoke_skoly/598_2010_33_Pravidla_pro_poskytovani_prispevku_a_dotaci_VVS_SCHVALENA_10_2_10.doc>.
  12. Wikipedie, Otevřená encyklopedie - Blended learning [online]. 14. 3. 2010. [cit. 7. 4. 2010]. Dostupné na World Wide Web: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Blended_learning>.