RT Journal Article SR Electronic A1 Sosna, Tomáš A1 Vochozka, Vladimír T1 Pilotní ověřování tvořivých úloh ve 3D modelování na základní škole JF Journal of Technology and Information Education YR 2022 VO 14 IS 2 SP 135 OP 150 DO 10.5507/jtie.2022.011 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202202-0003.php AB Článek je zaměřen na pilotní ověřování tvořivých úloh ve 3D modelování. Představuje ony tvořivé úlohy, které lze zařadit do výuky (například technické výchovy) 3D modelování na základní škole, a které podporují tvořivost žáků. Popsané zkušenosti jsou podloženy pilotním ověřením pomocí Torranceho figurálního testu, který byl využit v rámci výuky v experimentální i kontrolní skupině, a to jako pretest a posttest. Pilotní ověřování se uskutečnilo v období necelých čtyř měsíců na konkrétní základní škole v rámci výuky 3D modelování a 3D tisku. Závěrem jsou nabízeny jednotlivé úlohy, které mohou pomoci pedagogům k rozvoji tvořivosti žáků v rámci implementace 3D modelování do výuky či zájmové aktivity.