PT Journal AU CERNY, M TI GALERISTKA ANNA: CHATBOT JAKO VZDELAVACI OBJEKT SO Journal of Technology and Information Education PY 2022 BP 49 EP 68 VL 14 IS 1 DI 10.5507/jtie.2022.009 DE chatbot; pripadova studie; informacni gramotnost; umela inteligence; modelovani dialogu AB Pripadova studie se zameruje na kvalitativni analyzu reflexe knihovniku (n=12) a studentu (n=17) prace s chatbotem, ktery je vytvoreny skrze dialogove ramce. Soustredi se na to, jakym zpusobem tito respondenti chapou interakci s dialogovym systemem, ktery nevyuziva umelou inteligenci, jak jsou ochotni prijmout narativni vlastnosti takove edukacni interakce. Diskuse se soustredi jak na vyznam designu takovych vzdelavacich objektu, tak na problemy a vyzvy, ktere prace s nimi prinasi. Pripadova studie pracuje s vlastnim vytvorenym chatbotem - Galeristkou Annou, ktery je zamereny na rozvoj kompetenci souvisejicich s vyhledavanim informaci o umeleckych artefaktech na internetu. ER