PT Journal AU HONZIKOVA, J AICHINGER, D KROTKY, J BAJTOS, J TI MOZNOSTI PODVADENI V ONLINE VYUCE NA VYSOKE SKOLE V OBDOBI PANDEMIE COVID-19 SO Journal of Technology and Information Education PY 2021 BP 135 EP 149 VL 13 IS 1 DI 10.5507/jtie.2021.014 DE podvadeni; online vyuka; testovani; vysoka skola; priprava ucitelu; prevence podvadeni; COVID-19; moralni kodex. AB Vladni omezeni aplikovana s cilem omezit sireni viru zpusobujici nemoc COVID-19 si vyzadala nuceny prechod na distancni vyuku v sirokem spektru stupnu skol. Vysoke skoly pripravujici budouci pedagogy nevyjimaje. Vyzkum je zameren na skolni podvadeni pri online overovani znalosti u budoucich pedagogu - studentu Ucitelstvi pro materske skoly a Ucitelstvi pro 1. stupen zakladnich skol. Dotaznikovym setrenim bylo zkoumano relativne uzke spektrum moznosti podvadeni - vyuziti tzv. tahaku, a to i v jeho elektronicke forme. Cilem vyzkumu bylo porovnat moznosti a pristupy k podvadeni u studentu pri prezencnim a online zkouseni. Ackoliv se jedna o skupiny budoucich pedagogu, tedy o lidi s predpokladem vyssiho moralniho kreditu, k podvadeni dochazelo a dochazi i ted. Vzorek 121 respondentu nepotvrdil vyssi miru vyuzivani zakazaneho prostredku pri pisemnych testech, jak bylo puvodne predpokladano. Narust je ovsem navzdory ocekavanim zretelny v pripade online ustniho zkouseni. Vysledky setreni v ramci uvedenych skupin respondentu potvrzuji do jiste miry obdobne vyzkumy napr. Reedy a kol., 2021 nebo Chirumamilla a kol. 2020. ER