RT Journal Article SR Electronic A1 BAŤKO, Jan A1 FRANK, Filip A1 ROHLÍKOVÁ, Lucie T1 CHOVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY PŘI ŘEŠENÍ ÚLOH S ROBOTICKOU STAVEBNICÍ JF Journal of Technology and Information Education YR 2021 VO 13 IS 1 SP 41 OP 63 DO 10.5507/jtie.2021.007 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202101-0003.php AB Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jak si žáci základní školy počínají při řešení úloh ze školní robotiky, které zahrnují prvky abstrakce a jejichž obtížnost v průběhu řešení stoupá. Vytvořena byla specifická sada patnácti testovacích úloh zaměřených na pohyb pojízdného robota v prostoru. Testování bylo provedeno ve dvou třídách žáků 6. ročníku základní školy. V příspěvku je prezentována pouze část výsledků získaných přímým pozorováním a analýzou videozáznamů. Je zde popsán proces adaptace žáků na práci v programovacím prostředí LEGO Mindstorms EV3 bez předchozích znalostí programování včetně genderových rozdílů a nejčastějších chyb.