PT Journal AU NUANGCHALERM, P PRACHAGOOL, V DOSTAL, J TI DIGITALNI VYUKA STUDENTU UCITELSTVI BEHEM PANDEMIE ONEMOCNENI COVID-19 SO Journal of Technology and Information Education PY 2021 BP 143 EP 151 VL 12 IS 2 DI 10.5507/jtie.2020.021 DE digitalni vyuka; pripravenost; vzdelavani ucitelu AB Je znamym faktem, ze onemocneni zpusobene koronavirem nebo jinak receno onemocneni COVID-19 se i nadale siri celym svetem, a to prostrednictvim nasich spolecenskych aktivit. U osob, ktere sleduji zpravodajstvi zejmena prostrednictvim socialnich medii a on-line statutu, muze vyvolavat pocity paniky. Pandemie stale predstavuje obrovskou hrozbu pro nas kazdodenni zivot, nasi zdravotni peci, spolecenske aktivity i pro rizeni vzdelavaciho procesu. Vzdelavani nicmene v tomto ohledu disponuje multimedii a dalsimi nastroji, ktere rizeni vyuky pomahaji. V situaci zpusobene pandemii onemocneni COVID-19 hraje dulezitou roli "digital learning" neboli uceni s digitalnimi technologiemi. Cilem predlozene studie bylo zjistit miru pripravenosti na uceni s digitalnimi technologiemi u ucitelu prirodovednych predmetu. Za timto ucelem byla pouzita metoda vyzkumneho setreni, uplatnena prostrednictvim dotazniku vyplnenych 36 zacinajicimi a 38 zkusenymi uciteli. Shromazdene vysledky byly analyzovany a zpracovany ve smyslu stredni hodnoty, smerodatne odchylky a jednosmerne analyzy rozptylu. Z vysledku vyplyva, ze zkuseni ucitele prirodovednych predmetu vykazuji ve vetsine pripadu vyssi miru pripravenosti na uceni s digitalnimi technologiemi nez ucitele zacinajici. Pri zkoumani jednotlivych slozek uceni s digitalnimi technologiemi vyslo najevo, ze zatimco mira pripravenosti je vysoka, kreativita a inovativnost je v tomto ohledu spise prumerna. Testovanim jednotlivych slozek digitalniho uceni se prokazalo, ze na hranici vyznamnosti 0,05 jsou vysledky signifikantni. ER