RT Journal Article SR Electronic A1 ŠMERINGAIOVÁ, Anna T1 JAK VĚCI FUNGUJÍ? PODPORA ROZVOJE TECHNICKÉHO MYŠLENÍ U ŽÁKU ZÁKLADNÍCH ŠKOL JF Journal of Technology and Information Education YR 2020 VO 12 IS 1 SP 61 OP 68 DO 10.5507/jtie.2020.004 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202001-0006.php AB Článek je věnován otázkám rozvoje technicky gramotné společnosti 21. století v kontextu zajištění odborně zdatné pracovní síly v perspektivních oblastech průmyslu. Základy technické gramotnosti je nutné položit už v předškolním věku a pokračovat celý život. Při budování vztahu k technice je nutné povzbudit vnitřní motivaci dětí, která je postavena na přirozené zvědavosti a potřebě poznávat. Vedle výuky techniky na primárním a sekundárním stupni základní školy, má v oblasti technického vzdělávání dětí významnou podpornou roli celá řada aktivit středních a vysokých škol technického zaměření, státních institucí a médií. Uvedené jsou příklady aktivit zaměřených na popularizaci vědy a techniky na Slovensku.