RT Journal Article SR Electronic A1 KRIŠOVÁ, Zdeňka A1 LAVRINČÍK, Jan T1 INOVATIVNÍ PŘÍSTUPY PŘI DIAGNOSTICE UČEBNÍHO STYLU ŽÁKA JF Journal of Technology and Information Education YR 2019 VO 11 IS 1 SP 47 OP 57 DO 10.5507/jtie.2019.008 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201901-0005.php AB Článek se zabývá styly učení. Je věnován jejich diagnostice s podporou informačních a komunikačních technologií. Určení učebního stylu žáků je důležitou informací pro pedagoga i žáka. Vyučujícímu umožní hledat nové cesty přístupu k žákovi, využívat nové metody a inovativní postupy učení. Příspěvek popisuje jazykový fuzzy model, který umožňuje určení učebního stylu žáka, a jeho implementaci v prostředí LFLC. Cílem příspěvku je ukázat, jak lze s  využitím metod umělé inteligence rozpoznat různé styly učení žáků a napomoci jim tak k zefektivnění vlastního procesu učení.