PT - JOURNAL ARTICLE AU - KRIŠOVÁ, Zdeňka AU - LAVRINČÍK, Jan TI - INOVATIVNÍ PŘÍSTUPY PŘI DIAGNOSTICE UČEBNÍHO STYLU ŽÁKA DP - 2019 Aug 26 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 47--57 VI - 11 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2019.008 IS - 1803537X AB - Článek se zabývá styly učení. Je věnován jejich diagnostice s podporou informačních a komunikačních technologií. Určení učebního stylu žáků je důležitou informací pro pedagoga i žáka. Vyučujícímu umožní hledat nové cesty přístupu k žákovi, využívat nové metody a inovativní postupy učení. Příspěvek popisuje jazykový fuzzy model, který umožňuje určení učebního stylu žáka, a jeho implementaci v prostředí LFLC. Cílem příspěvku je ukázat, jak lze s  využitím metod umělé inteligence rozpoznat různé styly učení žáků a napomoci jim tak k zefektivnění vlastního procesu učení.