PT Journal AU BATKO, J TI EDUKACNI ROBOTIKA VE VYUCE NA ZAKLADNICH SKOLACH V CESKE REPUBLICE SO Journal of Technology and Information Education PY 2018 BP 5 EP 16 VL 10 IS 1 DI 10.5507/jtie.2018.001 DE Edukacni robotika; roboticka stavebnice; zakladni skola; ucitel. AB Cilem naseho vyzkumu bylo zmapovat a popsat soucasny stav vyuky edukacni robotiky v Ceske republice pred chystanymi kurikularnimi zmenami v technickem vzdelavani. Zjistovali jsme, zda ucitele vyuzivaji ve vyuce roboticke stavebnice, ve kterych predmetech je pouzivaji, jakym zpusobem a na jake problemy v souvislosti s jejich zaclenenim do vyuky narazeji. Zrealizovali jsme proto dotaznikove setreni mezi uciteli v Ceske republice. Z vysledku vyplyva, ze edukacni robotika je nejcasteji vyuzivana v ramci volnocasovych aktivit, ze skolnich predmetu pote nejcasteji ve vyuce informatiky, a to i pres existenci rady neaprobovanych ucitelu pro vyuku tohoto predmetu. Nejcastejsimi problemy znemoznujicimi zacleneni edukacni robotiky do vyuky jsou dle nasich respondentu absence algoritmizace a programovani v kurikulu pro zakladni skoly a nedostatecne finance pro porizeni robotickych stavebnic. ER