PT Journal AU KLEMENT, M TI DOSTUPNOST ICT NASTROJU VE VZDELAVANI: MYTY CI REALITA? SO Journal of Technology and Information Education PY 2017 BP 250 EP 261 VL 9 IS 1 DI 10.5507/jtie.2017.023 DE Vzdelavaci proces; ICT nastroje; ICT nastroji podporovana vyuka. AB Neustaly rozvoj digitalnich technologii, vcetne jejich zavadeni do vzdelavani, klade stale nove pozadavky na ucitele, kteri musi byt pripravenis modernimi ICT nastroji pracovat. Tato potreba vychazi nejen z potreb praxe, ale take z nutnosti akceptovat moderni paradigma vzdelavani. Nabizi se vsak otazka, zda skoly, respektive ucitele, mohou ICT nastroje ve vyuce vyuzivat, nebot samozrejmym predpokladem vyuziti ve vzdelavani je take jejich primerena dostupnost.Hlavnim cilem realizovaneho vyzkumneho setreni byl popis aktualniho stavu implementace ICT nastroju v podminkach ceskych skol, pomoci metod pedagogickeho vyzkumu. Predlozeny clanek tedy predstavuje nektere dilci vysledky realizovaneho vyzkumneho setreni, ktere poukazuji na to, ze minimalne po strance mnozstvi ICT nastroju, jsou skoly zrejme vybaveny adekvatne. ER