PT - JOURNAL ARTICLE AU - ŠMELOVÁ, Eva TI - PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VERSUS KURIKULÁRNÍ REFORMA DP - 2013 Apr 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 31--34 VI - 5 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2013.004 IS - 1803537X AB - Kurikulární reforma, její strategie a uvádění do praxe vyžaduje systematickou a důslednou reflexi, která by měla sledovat její dopad a efekty ve vzdělávání na všech úrovních škol. Revize kurikula by měla reagovat a eliminovat zjištěné problémy, s cílem zvyšovat kvalitu českého školství.Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s aktuálními otázkami probíhající kurikulární reformy v České republice se zaměřením na oblast předškolního vzdělávání v kontextu výzkumu, který byl realizovaný v rámci GAČR na Pedagogické fakultě UP v Olomouci a zabýval se na připraveností dětí k zahájení povinné školní docházky. Výzkum probíhal v letech 2009 - 2012 a poskytl mimo jiné data, která avizují problematické oblasti v předškolním vzdělávání.