PT Journal AU HONZIKOVA, J JANOVEC, J TI PROBLEMATIKA OSVOJOVANI PSYCHOMOTORICKYCH DOVEDNOSTI SO Journal of Technology and Information Education PY 2012 BP 34 EP 39 VL 4 IS 1 DI 10.5507/jtie.2012.006 DE psychomotoricke dovednosti; vyucovaci metody a formy; vyukove cile; Q-metodologie AB Clanek se zamysli nad vyukou psychomotorickych dovednosti, nad moznostmi teto vyuky, nad pristupem ucitelu k teto vyuce, nad rozdily v techto pristupech. Hleda odpoved na otazku, zda mezi uciteli praktickych cinnosti existuji skupiny, jez se vyrazne lisi v pristupu k vyuce z hlediska volenych cilu, metod a forem vyuky. Jako vyzkumnych metod bylo pouzito dotaznikoveho setreni zamereneho na cile vyuky a dale Q-metodologie v oblasti metod a forem. Tyto vyzkumy byly provedeny v ramci projektu Nonverbalni tvorivost v technicke vychove - GACR 406/07/0109 a projektu Interni grantove agentury PF UJEP Rozvoj kompetenci u zaku mladsiho skolniho veku v oblasti psychomotorickych dovednosti. ER