RT Journal Article SR Electronic A1 FOLTÝNOVÁ, Darina T1 VÝZKUM ROZVOJE AUTOREGULAČNÍCH DOVEDNOSTÍ PROSTŘEDNICTVÍM INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ NA PŘÍKLADU ZEMĚPISNÉHO UČIVA JF Journal of Technology and Information Education YR 2009 VO 1 IS 3 SP 76 OP 81 DO 10.5507/jtie.2009.058 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-200903-0012.php AB Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou autoregulace a možnostmi jejího rozvoje prostřednictví informačních technologií. Autorka si kladla za cíl navrhnout způsob diagnostiky úrovně osvojení autoregulačních dovedností u žáků druhého stupně základní školy a experimentální metodou ověřit výuku spočívající v nácviku autoregulačních dovedností s využitím informačních technologií. Smyslem výzkumu bylo nabídnout námět pro přenesení problematiky rozvoje autoregulace prostřednictvím informačních technologií do konkrétních úkolových situací v zeměpise tak, aby žáci dostali možnost a příležitost nahlédnout do svého myšlení a poznávacích postupů. Výsledky práce dokazují, že výuku zeměpisu lze koncipovat tak, aby žáci používali informační technologie zároveň se smysluplným využívání geografických poznatků s cílem dosáhnout žádoucí úrovně osvojení autoregulačních dovedností.